Skip to main content

SEMINARAS „SAVIŽUDYBIŲ PREVENCIJA“

Balandžio 28 d. vyko seminaras itin aktualia savižudybės rizikos tema. Seminarą organizavo socialinė pedagogė ekspertė O. Bernatavičienė. Seminarą vedė LSMU Sveikatos psichologijos katedros vedėja, prof. dr. Nida Žemaitienė. Pagrindinė profesorės mokslinio domėjimosi sritis – psichologinio pažeidžiamumo ir sąmoningo savęs žalojimo prielaidos bei psichikos sveikatos stiprinimo galimybės visuomenėje. Įvairiomis psichikos sveikatos temomis kartu su bendraautoriais ji yra paskelbusi daugiau nei 100 mokslinių publikacijų, kelis vadovėlius, monografijas, kitas knygas ir metodinius leidinius. Profesorės iniciatyva buvo įkurtas pirmasis Jaunimo sveikatos centras, parengta ir praktikoje išbandyta pagalbos po savižudybės strategija mokykloms, sukurtas mokomasis filmas „Renkuosi gyvenimą“ savižudybių prevencijos tema.

Seminare buvo aptarti savižudybės tikimybę didinantys veiksniai, mokomasi įvertinti riziką, pažinti ženklus. Taip pat pabrėžti pagrindiniai žingsniai, įtariant savižudybės grėsmę:

jausmų įvardijimas;

problemos įžvelgimas;

grėsmės įvertinimas;

veiksmų numatymas.

Remiantis šiais žingsniais buvo atliekamos praktinės užduotys. Teko nagrinėti realiai vykusias situacijas, analizuoti eilėraščius, laiškus, ieškant paslėptų užuominų ir vilčių.

Lektorė atkreipė dėmesį, kad žiniasklaida atlieka toli gražu ne patį geriausią vaidmenį, įvykus savižudybei. Psichologai ragina žiniasklaidą laikytis santūrumo informuojant apie žymių žmonių savižudybes, tuo pačiu pastebėdami, kad gili ir negydoma depresija, alkoholizmas susiję su didesne savižudybių tikimybe. „Depresija ir alkoholis – uždelsto veikimo bomba“, – įsitikinusi profesorė dr. Nida Žemaitienė. Ji pabrėžė, kad žmonės mažai kreipia dėmesį į tai, kaip aplinkiniai jaučiasi, o besijaučiantys slogiai - bijo kalbėti apie sunkumus su aplinkiniais. Esą žmonės nenoriai ieško pagalbos, kai išties jos reikia. “Vadovaujamės nuostata, kad galime susitvarkyti patys, esame pažeidžiami. Svarbu nelaukti, kol problemos taps neįveikiamos“, – kalbėjo profesorė.

Viešnia taip pat atsakė į seminaro dalyvių klausimus, drauge analizavo mokykloje kylančias ar buvusias situacijas.

Suinteresuotumas, jautrumas, sumanumas, gebėjimas pasirūpinti kitu žmogumi, įsitikinimas, kad gyvybę verta saugoti - tai pagrindiniai resursai, kuriais remiantis galima padėti išsaugoti gyvybę.

 

Socialinė pedagogė O. Bernatavičienė