Skip to main content

Priėmimas

Netradicinės pamokos

,,Šimtmetis lietuvių poezijoje“

Artėjant valstybės šimtmečiui drauge su S 21 grupės mokinėmis kilo mintis surengti netradicinę lietuvių literatūros pamoką ,,Šimtmetis lietuvių poezijoje“. Ši pamoka įvyko vasario 14 dieną. Svarbiausių laikotarpio istorinių įvykių atspindžių ieškojome lietuvių poezijoje, prisiminėme iškilias asmenybes, neretai tautai kalbėjusias būtent meniniu žodžiu. Juk be M.Valančiaus, J.Basanavičiaus, V.Kudirkos, A.Baranausko, J.Mačiulio- Maironio sunkiai įsivaizduotume XIX a. pab. lietuvių tautinį atgimimą. 1918 metais susikūrusios Lietuvos valstybės kelyje būta daug skaudžių įvykių, palietusių beveik kiekvieną lietuvių šeimą: krašto okupacija, tremtis, ginkluota partizanų kova, sovietmetis. Apie tai dažniausiai skaitome istorijos vadovėliuose. Tačiau prisiminę poetų A.Miškinio, B.Krivicko, Salomėjos Nėries kūrybą ir likimą, skaitydami B.Brazdžionio, Just. Marcinkevičiaus, M.Martinaičio, S.Gedos ir kitų poetų eiles randame daugybę skaudžių laikmečio ženklų. Klausydamiesi dainomis virtusių eilėraščių bei tremtinių ir partizanų dainų įsitikinome, kad literatūros tekstai- tai didžiulis lobynas, kuriame saugoma tautos istorinė atmintis. Pamokos pabaigoje iš atskirų kortelių sukurtas plakatas ir prisiminti monsinjoro K.Vasiliausko žodžiai: ,,Viena svarbiausių žmonių pareigų- perskaityti laiko ženklus“. Sumanymą įgyvendinti taip pat padėjo S35, P84 grupių mokiniai.

 

 

Lietuvių kalbos mokytoja Rasa Ščiučkienė

VIRĖJO MOKYMO PROGRAMOS PROFESINIO MOKYMO PAMOKA, SKIRTA LIETUVOS 100–MEČIUI

2018 m. vasario 6 d. vyko virėjo mokymo programos (kodas M43101302) profesinio mokymo pamoka, skirta Lietuvos 100–mečiui. Pamokoje dalyvavo P84 grupės mokiniai ir profesijos mokytoja ekspertė O.Šliuželienė.

Minėdami atkurtos Lietuvos šimtmetį norime, kad kiekvienas rastume savo ryšį, asmeninę istoriją, savo šventės emociją ir tradiciją. Švenčiame ne vieną datą, o Šimto metų sėkmės istoriją, kurią kūrėme visi. Todėl pasitikdami Šimtmetį mes, P84 gr. mokiniai savo darbais prisidedame prie šios šventės minėjimo.

Pamokos tikslas - ugdyti mokinių pilietiškumą, profesinį meistriškumą, kūrybiškumą, iniciatyvą, skatinti bendradarbiavimą, gerinti virėjo profesijos įvaizdį.

Praktinio mokymo pamokos metu I kurso P84 grupės mokiniai mėsos ir žuvies karštuosius patiekalus gamino pagal savo sukurtas receptūras, juos garniravo, dekoravo ir patiekė. Atlikę savo numatytas užduotis jas pristatė, aptarė, džiaugėsi savo ir draugo sėkme.

Pamokos eigoje iškilusias problemas mokiniai sprendė su profesijos mokytoja eksperte O.Šliuželiene.

Pamokos metu vyravo draugiški ir nuoširdūs santykiai, gera nuotaika.

Keletas akimirkų.

Profesijos mokytoja O.Šliuželienė

Konditerio mokymo programų profesinio meistriškumo konkursas, skirtas Lietuvos 100–mečiui

2018 m. vasario 5 d. vyko konditerio mokymo programų (kodai M44101301; 330101307) profesinio meistriškumo konkursas, skirtas Lietuvos 100–mečiui. Konkurse dalyvavo P91 ir P66*grupių mokiniai.

Konkurso tikslas - ugdyti mokinių profesinį meistriškumą, kūrybiškumą, iniciatyvą, skatinti bendradarbiavimą, gerinti konditerio profesijos įvaizdį.

Konkurso metu I kurso P91 ir II kurso P66* grupės mokiniai gamino proginius keksiukus, juos dekoravo ir patiekė.

Mokinių patiektus keksiukus vertino vertinimo komisija, pagal patvirtintus vertinimo kriterijus. Susumavus rezultatus nugalėtojais tapo:

 

P91 gr.

I vieta – Akvilė Baranauskaitė;

II vieta – Gabija Antanynaitė;

III vieta – Ieva Saliklytė;

 

P66* gr.

I vieta – Kristina Valackaitė

II vieta – Vitalija Balčiūnaitė

III vieta – Greta Vilčinskaitė

 

Profesijos mokytojos Renata Slavinskienė ir Zyta Krasnauskienė

 

GEOMETRINIŲ FIGŪRŲ PANAUDOJIMAS TAUTINIŲ JUOSTŲ KŪRYBOJE

Matematikos – informacinių technologijų projektas

Matematikos mokslą galima sieti su tautodaile – S41 grupės mokiniai ir jų matematikos mokytoja Aušra Pangonienė bei informacinių technologijų mokytoja Rūta Jakulienė tai parodė savo bendruomenės nariams. Tam tikslui visus mokinius ragino kurti tautines juostas iš geometrinių figūrų. Mokiniai buvo skatinami domėtis savo dėstomu dalyku ir jo pritaikymo galimybėmis įvairiose mokslų srityse. Mokiniams dera žinoti ir suvokti, pagal savo galimybes, mūsų tautinę kultūrą ir jos santykį su dabartimi. Liaudies kūryboje plačiai naudojami matematiniai ženklai, simboliai, geometrinės figūros. Kaip juos pamatyti ir atpažinti, mokiniai mokėsi iš informacinių šaltinių: interneto, knygų apie tautines juostas bei mūsų šalies kultūrą. Mokiniai paruošė kompiuterio pagalba įvairių darbelių – tautinių juostų. Jų darbeliuose – juostose pamatėme labai daug matematinių ženklų ir simbolių.

Mokiniai sužinojo apie tautinės juostos atsiradimo istoriją, apie dėvėjimo papročius. Lietuvių tautinės juostos yra unikalios savo išskirtiniais raštais, spalvomis, todėl jų grožis labai vertinamas kitose šalyse. Kiekvienas Lietuvos etnografinis regionas ne tik kalbėjo skirtingomis tarmėmis, bet ir jų drabužiai bei juostos turėjo tik tai teritorijai būdingų, bruožų. Juostos laikomos laimės, padėkos ir prieraišumo simboliu. Tautinių juostų ornamentai gali būti: augaliniai, gyvūniniai, mitologiniai. Bet patys seniausi yra geometriniai raštai: rombas, trikampis, kvadratas, stačiakampis, daugiakampis, apskritimas ir įvairios linijos, atkarpos bei kreivės. Kiekviena figūra naudojama ne šiaip sau, bet turi tam tikrą reikšmę ir prasmę. Mokiniai buvo nustebę, kad tokios nelabai įdomios geometrinės figūros, taip gražiai dera austuose, megztuose ar pintuose raštuose. Mokiniai sužinojo, kad tautinių juostų audimas turi senas tradicijas. Šios tradicijos tvirčiausiomis gijomis susieja visas kartas. Pažinti jas ir branginti – mūsų pareiga.

Tautinių juostų eskizai lapuose:

Mokinių kūrybiniai darbeliai atlikti Excel programa:


S41 gr. mok. B.Lekavičiūtės


S41gr. mok. A.Cilciūtės

 

S41gr. mok. L.Mikulevičiaus

 

S41 gr. mok. D.Davainio


S41 gr. mok. D.Grigaičio


 

Kūrybinės dirbtuvės integruotoje istorijos ir geografijos pamokoje

,, Alytus šimtmečio takais“

Pamokoje mokiniai paruošė kelionės maršrutą, kurio metu, naudodamiesi internetine medžiaga, turėjo aplankyti svarbiausius objektus, menančius mūsų valstybės ir Alytaus šimtmečio istoriją. Buvo sudarytas žymiausių - lankytinų Alytaus objektų žemėlapis, kuriame pateikiama svarbiausia informacija.

 

Mokytojos I. Lygnugarė ir F. Keblikienė