Informacija dėl skaitmeninių pažymėjimų
Plačiau

Naujienos

Erasmus + KA229 projekto „Special methods for special students” mainų vizitas Portugalijoje

2022 04 11

Balandžio 02-09 dienomis vyko antrasis Erasmus+ projekto "Special methods for special students" mainų vizitas Povoa de Varzim mieste (Portugalija). Priimančios Rocha Peixoto vidurinės – profesinės mokyklos mokytojai ir mokiniai suteikė galimybę Lenkijos, Chorzovo Technikos mokyklos, Turkijos Carsamba vidurinės mokyklos, Rygos Janio Rainio vidurinės mokyklos bei Alytaus profesinio rengimo centro mokiniams ir mokytojams patirti įvairias mokymosi situacijas, išbandyti skirtingus mokymo/-si būdus bei kiekvienam atrasti tinkamiausią būdą tobulinti savo dalykinius ir bendravimo gebėjimus daugiakultūrėje aplinkoje. Mainų pogramoje dalyvavo šie APRC mokiniai: Lauryna Gresevičiūtė (P64), Ineta Čiurlionytė (P64), Simona Zdančiūtė (P35), Adomas Rasiukevičius (P45) ir Dominykas Zapušinskas (P47) bei lydintys mokytojai – J. Augutytė ir J. Ručienė.

Pirmoji pamoka vyko Povoa de Varzim priemiesčio archeologijos muziejuje - dabartinio miesto kūrimosi vietoje. Cividade de Terroso muziejaus darbuotojos pasakojimas, iliustruojamas archeologinėmis liekanomis, ekspozicijos ir kraštovaizdžio detalėmis, augmenija bei vietovės geografinė padėtimi piešė vaizdą, kaip prieš 3 tūkstančius metų iš apvalių akmeninių trobelių ant kalvos kūrėsi Terroso gyvenvietė, kaip ji plėtėsi ir tapo priešų neįveikiama tvirtove, kaip aplinkui augo panašios gyvenvietės, kokią ūkinę veiklą jos vykdė, kaip plėtojo vandens kelius ir prekybinius ryšius, patyrė keltų, kartaginiečių ir romėnų įtakas, persikėlė iš kalvų į slėnį arčiau vandenyno ir tapo moderniu Atlanto pakrantės žvejų ir turistų miestu - Povoa de Varzim. Vaizdinga ir iliustratyvi istorijos pamoka baigėsi užduotimi skirta išsiaiškinti savosios gyvenamos vietovės pradžią ir nužymėti jos vystymosi etapus.

Integruotoje geografijos - anglų kalbos pamokoje susipažinome su Portugalija: jos geografine padėtimi ir ypatumais, gamtiniais ištekliais, regionais, svarbiausia kiekvieno regiono ūkine veikla, didžiausiais miestais ir kt. Pamoka vyko naudojant įvairias anglų kalbos mokymo/-si strategijas. Pasiklausę pasakojimo apie šiaurinę Portugalijos dalį, jos klimatą, upes, slėnius, miestus ir svarbiausias ekonomikos šakas, turėjome surasti teisingus atsakymus į duotus klausimus. Apie centrinę Portugaliją, jos kalnus ir kaimus, jos paplūdimius ir vandens sportą, jos kultūrinį paveldą skaitėme tekstą ir įrašėme tinkamą informaciją į duotus sakinius, Pažiūrėję vaizdo medžiagą apie karščiausią, kultūrinio paveldo bei turistinių atrakcijų gausų regioną, aiškinome, kodėl norėtume aplankyti šį regioną ir kokias veiklas rinktumėmės. Apie Madeiros salą sužinojome pasiklausę geografijos mokytojos aiškinimo, o žinias įtvirtinome, pasirinkdami vieną teisingą atsakymą iš kelių duotų. Labai įdomi užduotis buvo skirta susipažinti su Azorų salomis: prieš akis turėjome žemėlapį su 8 salomis. Klausydamiesi teksto apie salų išsidėstymą viena kitos atžvilgių, jų dydį, turėjome parašyti salų pavadinimus. Pamokos pabaigoje visi pasakėme, kuri pamokos dalis patiko labiausiai ir pateikėmė argumentus, kodėl.

Su Pavoa de Varzim miestu susipažinome dalyvaudami Peddy Paper (lobių medžioklės) varžybose: pasiskirstę į grupes ir naudodamiesi žemėlapiu stengėmės pirmieji surasti „lobį" - istorinio ir kultūrinio paveldo vietas, nufotografuoti jas ar ant jų esančius ženklus, nurašyti posakius ar datas, ar tiesiog suskaičiuoti toje gatvėje augančius medžius. Dar viena mūsų veikla – kūno kultūros pamoka- įvairūs žaidimai bei varžybos tarptautinėse komandose.

Edukacinės išvykos į Portą ir Bragą leido susipažinti su antru ir trečiu pagal dydį Portugalijos miestais. Žavėjomės labai senu Porto miestu - jo didžiuliu senamiesčiu, žavingais, plytelėmis dekoruotais namukais ir siauromis, akmenimis grįstomis gatvelėmis, mažytėmis lauko kavinukėmis, jaukiomis parduotuvėlėmis bei milžiniškais masyviais pastatais - gigantišku tiltu, erdviomis aikštėmis, į kalvas kopiančiomis namų kolonomis, Sao Bento stotimi, kuri išpuošta dvidešimčia tūkstančių tradicinių azujelio plytelių, pasakojančių Portugalijos transporto istoriją. Plaukėme Duero upe ir kilome keltuvu Teleferico de Gaja link Eifelio tilto.

Braga stebino savo katedra ir bažnyčiomis, kurios nepasižymi ypatingu puošnumu, bet stulbina savo didybe, masyvumu, tvirtumu bei įdomiais puošybos elementais. Elegantiški gėlių ir krūmų ornamentai dabina miesto erdves bei sodus. Didžiulį įspūdį padarė Bon Jesus de Monte – religinio kulto vieta. Buvo smagu autobusu užvažiuoti į kalną, nors į jį galimą pakilti ir tamsaus granito laiptais (116 metrų, 564 laipteliai). Per Velykinę savaitę dalis tikinčiųjų šiais laiptais užlipa keliais.

Aplankėme ir Guimaraes pilį – galingą tvirtovę, nacionalinį simbolį, Portugalijos lopšį, siejamą su tautos ištakomis.
Po edukacinių išvykų kiekvienas turėjome pasakyti, kas labiausiai patiko ir įvardinti dalykus, kurių nerastume savo gimtosiose šalyse.

Aišku, vizito metu vyko ir kitos, įprastinės projektinės veiklos. Šeimininkai supažindino su savo mokykla, kiekviena mokykla prisistatė, lankėmės miesto municipalitete, klausėmės miesto mero sveikinimo ir fotografavomės su juo, lyginome šalių partnerių švietimo sistemas ir mokinių motyvacijos mokytis skatinimo bei drausmės palaikymo būdus. Aptarėme įdomiausius ir geriausiai pasisekusius mokymo/-si metodus. Fotografavomės, bendravome, ragavome tradicinius patiekalus, vaikščiojome vėjuota, bet saulėta Atlanto pakrante.

Savaitė, pilna naujų patirčių, netikėtų atradimų ir naujų pažinčių, pralėkė greitai ir naudingai.

Projekto koordinatorė Jolanta Ručienė