Projektas skirtas Alytaus profesinio rengimo centro mokiniams bei profesijos mokytojams ir ugdymo procesą organizuojantiems asmenims. Numatyta projekto trukmė – 2 metai (2020-2022m.). Šiuo projektu apimamos visos Alytaus PRC vykdomos pirminio profesinio mokymo programos, todėl projektas turi net dvidešimt priimančiųjų partnerių vienuolikoje šalių. Visi partneriai yra profesinės mokyklos arba įstaigos glaudžiai susijusios su profesiniu mokymu, dalis jų turi Erasmus+ mobilumo chartijas.
Per du projekto įgyvendinimo metus numatytos stažuotės 154 mokiniams (t.y. apie 9% mokinių kasmet), 29 mokytojams (t.y. apie 7% mokytojų kasmet) ir trims absolventams (ErasmusPro).
ErasmusPro veikla bus vykdoma antrą kartą. Jos metu numatyta 2 virėjo ir 1 apdailininko (statybininko) specialybės absolventų stažuotė Ispanijoje ir Italijoje.
Stažuočių metu mokiniai ir mokytojai dirbs su Ispanijos, Portugalijos, Latvijos, Suomijos, Estijos, Italijos, Slovėnijos, Danijos, Prancūzijos, Vokietijos bei Lenkijos profesinėse mokyklose ir įmonėse naudojama moderniausia įranga, tuo pagerins savo profesines kompetencijas, susipažins su aukštais darbo kultūros ir darbų saugos reikalavimais, priimančios šalies istorija, kultūra, tradicijomis, ugdys lingvistinius gebėjimus bei profesinę motyvaciją. Visi projekto priimantys partneriai yra pasirinkti kaip tinkami ir patikimi, laiko patikrinti, su visais įgyvendinome tarptautinius projektus arba juos rekomendavo partneriai esantys užsienyje.
Projekto temos:
- Tarptautinis bendradarbiavimas, tarptautiniai santykiai, vystomasis bendradarbiavimas;
- Verslumo mokymasis - verslumo ugdymas.
Projekto tikslai:
- tobulinti mokinių technologines žinias ir gebėjimus, didinti būsimų specialistų konkurencingumą darbo rinkoje, supažindinant su kitose ES šalyse taikoma paslaugų teikimo kokybe, darbo naujovėmis, kvalifikaciniais reikalavimais bei tautiniais ypatumais;
- gerinti mokinių socialines ir bendrąsias kompetencijas: tarpkultūrinį bendravimą, socializacijos, komandinio darbo bei užsienio kalbos įgūdžius;
- ugdyti mokinių tarptautinį mobilumą, jų gebėjimą vertinti savo kompetencijas bei integruotis į tarptautinę darbo rinką;
- sudaryti galimybes profesijos mokytojams tobulinti profesines, technologines kompetencijas, perimti geriausias ugdymo praktikas ir jas pritaikyti savo darbe;
- suteikti kiekvienam profesijos mokytojui galimybę iš naujo įsivertinti savo profesinę veiklą, planuoti profesinį tobulinimąsi, kūrybiškai išbandyti naujus mokymo (si) metodus bei naują technologinę įrangą;
- sudaryti galimybes profesijos mokytojams ugdyti asmeninę iniciatyvą, tobulinti savo kvalifikaciją besidalinant geriausios praktikos patirtimi su užsienio šalių kolegomis.
Mokinių tarptautinio mobilumo metu pasiekti rezultatai bus patvirtinti ir pripažinti naudojant ECVET elementus, kurie užtikrins profesinio mokymo sistemų skaidrumą, tarpusavio pasitikėjimą ir mobilumą profesinio mokymo erdvėje. Taip pat mokiniams ir mokytojams bus išduoti Europass mobilumo dokumentai bei priimančios organizacijos sertifikatai.
Pagrindinis projekto tikslas - gerinti besimokančių asmenų profesinį pasirengimą praktinei veiklai užtikrinant aukščiausios kokybės švietimo paslaugas ir aplinką, atitinkančias besimokančio asmens, darbo rinkos ir valstybės poreikius, kartu didinant Alytaus PRC sektorinio praktinio mokymo centro patrauklumą ir prieinamumą visuomenei.
Projekto metu bus papildomai įsigyjama moderni įranga, modernizuojama Alytaus PRC SPMC švietimo infrastruktūra. Tokiu būdu bus didinama mokslo ir švietimo paslaugų įvairovė, sudarytos sąlygos aukštesnei mokymų kokybei, prieinamumo ir interaktyvumo didinimui, kas leis sudaryti sąlygas besimokančiųjų skaičiaus didėjimui.
Projekto veiklos, sprendžiančios projekto problemas:
• Suvirinimo, litavimo, elektros technologijų, alternatyvios energetikos, plastikų apdirbimo, darbų saugos praktinio mokymo, programinio valdymo medienos apdirbimo laboratorijų plėtra įsigyjant reikalingą technologinę įrangą;
• Trinkelių klojimo ir mažosios mechanizacijos dirbtuvių bei automobilių ir žemės ūkio mašinų dirbtuvių plėtra įsigyjant reikalingus technologinius įrenginius;
• IT sistemų plėtra įsigyjant reikalingą kompiuterinę ir programinę įrangą;
• Bendrabučio adresu Putinų g. 40, Alytuje, vidaus patalpų kapitalinis remontas bei fasado remontas, šilumos siurblių įrengimas;
• Bendrabučio pritaikymo mokinių poreikiams reikalingų baldų bei buitinės technikos įsigijimas;
• Užlipimo ant stogo, skirto saulės elektrinei, įrengimas;
• Sporto salės Alytaus PRC žemės ūkio skyriuje, Simne remontas.
Šių veiklų įgyvendinimas užtikrins aukštą teikiamų profesinio mokymo paslaugų kokybę, geresnį mokinių pasirengimą praktinei veiklai bei jų sėkmingą integraciją darbo rinkoje.
Projekto pasekmių ir poveikio vertinimas rodo teigiamas įgyvendinto projekto ilgalaikes pasekmes ir poveikį Alytaus PRC SPMC veiklai. Svarbiausios projekto pasekmės: darbo rinkos poreikius tenkinančios atnaujintos ir naujos formalios ir neformalios profesinio mokymo programos, aukštos kvalifikacijos darbuotojai, sėkmingai dirbančios verslo įmonės, pagerinta mokymo(si) ir darbo aplinka, padidintas Alytaus PRC patrauklumas. Projekto poveikis: teikiamų paslaugų lankstumas ir jų prieinamumo padidinimas, viešųjų paslaugų infrastruktūros modernizavimas, sąlygojantis geresnes darbo ir mokymosi sąlygas, naujų SPMC mokymo formų įdiegimas, darbo rinkai reikalingų profesinių gebėjimų ugdymas.
Projektas finansuojamas 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis. Bendra projekto vertė – 2 620 989,98 Eur.
Projekto dalyviai – 10 mokymo įstaigų iš Lietuvos, Lenkijos ir Latvijos
Pagrindinis projekto partneris - Rajono švietimo plėtros centras Gižycke, Lenkijoje.
Projekto partneriai Lietuvoje: Alytaus profesinio rengimo centras, Alytaus Dzūkijos mokykla, Alytaus Dainavos progimnazija.
Projekto partneriai Latvijoje: Jelgavas tehnikums, Rigas 93. vidusskola, Rigas Lietuviešu vidusskola.
Projekto partneriai Lenkijoje: Zespol Szkol Elektronicznych i Informatycznych im. Kosmisji Edukacji Narodowej, Skola Podstawowa w Rydzewie, Przedszkole Miejskie Nr 4 w Gizycku.
Projekto tikslai:
1. Pedagogų kompetencijų papildymas žiniomis, įgūdžiais ir nuostatomis, leidžiančiomis efektyviau ugdyti mokinių skaitymo kompetencijas.
2. Skaitymo regionuose partneriuose skatinimas (visuomenė, studentai, mokytojai, mokyklų administracija, vietos valdžia).
3. Veiksmingesnių strategijų, skirtų mokytis skaityti, sukūrimas ir įgyvendinimas mokyklose.
4. Apibrėžti šiuolaikinį mokyklos bibliotekos vaidmenį, jos tikslinę infrastruktūrą, įrangą ir darbuotojų kompetencijas.
5. Mokyklų komandų, turinčių kompetenciją veiksmingai mokyti skaityti, mokymas.
Projekto įgyvendinimo metu 50 darbuotojų iš visų mokyklų partnerių dalyvaus trijuose tarptautiniuose mokymuose.
Mokymų moduliai:
I modulis. Projekto dalyvių IT kompetencijų plėtojimas pagal „Skaitmeninių kompetencijų ugdymo ir supratimo Europoje pagrindą DIGCO MP“, taikomą skaitymo mokymui ir darbui bibliotekoje.
II modulis. Lenkijoje, Lietuvoje ir Latvijoje įgyvendintos novatoriškos vaikų ir paauglių skaitymo skatinimo strategijos.
III modulis. Gižycko, Alytaus, Rygos ir Jelgavos mokyklose įgyvendintos skaitymo ugdymo strategijos. Šios veiklos demonstravimas mokyklose partnerėse.
IV modulis. Bibliotekų darbo organizavimas Gižycko, Alytaus, Rygos ir Jelgavos mokyklose bei miestuose.
Pirmi mokymai Lenkijoje 2020 m. lapkritis.
Antri mokymai Latvijoje 2021 kovas.
Treti mokymai Lietuvoje (APRC) 2021 spalis.
Projekto metu sukurta ir nuolat atnaujinama projekto internetinė svetainė lenkų, latvių, lietuvių ir anglų kalbomis https://erasmus.poregizycko.pl/index.php/lt/
Projektas „APPLE", tai yra aktyvus individualizuotas visą gyvenimą trunkantis mokymas, kuris reiškia skirtingus gyvenimo aspektus (kultūrinį, istorinį, bei skaitmeninį) ir įvairius iššūkius, su kuriais susiduria Europos mokiniai, ruošdamiesi tolesnėms studijoms ir būsimai karjerai.
Tai yra 24 mėnesių gerosios patirties mainų projektas, kurį sukūrė du profesinio mokymo centrai, vienas iš Portugalijos, kitas iš Lietuvos (Alytaus PRC) ir keturios bendrojo lavinimo mokyklos iš Turkijos, Rumunijos, Graikijos bei Ispanijos, kurios bendradarbiaus kartu su mokytojais ir mokiniais, norinčiais keistis ir dalytis žiniomis apie tai, kaip supažindinti mokinius su realybe, su kuria jie kartais susiduria turėdami įsidarbinimo sunkumų bei ribotas švietimo, socialines, kultūrines ir ekonomines galimybes.
Dėl šių priežasčių sutelksime dėmesį į tris pagrindines sritis:
• Mokymosi ir naujovių įgūdžiai: kritinis mąstymas, problemų sprendimas bei skaitmeninio raštingumo įgūdžiai;
• Karjeros ir gyvenimo įgūdžiai: lankstumas bei prisitaikymas, iniciatyvumas ir savirealizacija;
• Socialinė ir tarpkultūrinė sąveika.
„Profesinio rengimo centrų mokytojų ir meistrų skaitmeninių kompetencijų tobulinimas“ pagal Erasmus+ KA2 Strateginių partnerysčių programą (projekto nr. 2020-1-LT01-KA202-078040, angl. „Improve Digital Competences of VET techers and trainers“).
Projekto partneriai: Pontydysgu limited (Jungtinė Karalystė), Synergasia Enegon Politon (Graikija), Learningdigital di Stefano Tirati (Italija), Universitaet Bremen (Vokietija), Associacao Univesidade Empresa Para Desenvolvimento Tecminho (Portugalija), Vytautas Magnus University (Lietuva).
Projekto tikslas yra mokytojų ir meistrų skaitmeninių kompetencijų tobulinimas, sukuriant kvalifikacijos kėlimo išteklius, skirtus efektyvaus skaitmeninio, atviro ir novatoriško švietimo ir pedagogikos profesinio tobulėjimo planavimui ir vykdymui.
Projekto uždaviniai:
Projekto laikotarpis: 2020.10.01-2022.09.30
Projekto biudžetas: 179 030,00 Eur.
„Suaugusiųjų mokytojų kompetencijų tobulinimas“ pagal Erasmus+ KA2 Strateginių partnerysčių programą (projekto nr. 2020-1-IT02-KA204-079557, angl. “Upskilling adult educators”). Projekte dalyvauja partneriai iš Graikijos, Italijos, Vokietijos, Austrijos ir Lietuvos.
Pagrindinis projekto tikslas yra pagerinti mokymo kokybę suaugusiųjų švietime, atsižvelgiant į besimokančiųjų motyvaciją ir įsitraukimą. Šiuo tikslu projekte bus numatytos: a) priemonės, reikalingos suaugusiųjų švietimo specialistų žinių, įgūdžių ir kompetencijų suaugusiųjų mokymo didaktikos srityje vertinimui pagerinti, ir b) pagerės suaugusiųjų švietimo darbuotojų mokymosi motyvacijos rezultatai; dalyvavimas vykdant projekto mokymo veiklą ir išteklius. Be to, projektas bendradarbiaus su suaugusiųjų švietimo paslaugų teikėjais, kad inicijuotų veiksmus, kurie pagerintų suaugusiųjų švietimo darbuotojų kompetencijas, kad atitiktų (potencialių) besimokančių suaugusiųjų poreikius.
Numatomi rezultatai:
Tikslinės grupės:
Projekto laikotarpis: 2020.10.01-2022.11.30
Projekto biudžetas: 319 275,00 Eur.
Erasmus+ KA2 programos projektas „Skaitmeninis vertinimas profesiniame mokyme" (projekto Nr. 2020-1-UK01-KA226-VET-094491, angl. „eAssessment in VET").
Projekto partneriai: Pontydysgu limited (Jungtinė Karalystė), Synergasia Enegon Politon (Graikija), Associacao Univesidade Empresa Para Desenvolvimento Tecminho (Portugalija), Instituut voor KennisManagement (Belgija), VEREIN ZUR BERUFSFORDERUNG DER BAUWIRTSCHAFT NORD EV (Vokietija), Alytaus profesinio rengimo centras (Lietuva).
Projekto tikslas yra padėti profesinio mokymo mokytojams ir meistrams naudotis el. vertinimu kartu su profesijos mokiniais, pateikiant gaires, įrankius, geriausią praktiką ir prieigą prie internetinės bendruomenės.
Projektas „eAssessment in VET" siekia sukurti profesinio rengimo mokytojams ir meistrams skirtą priemonių rinkinį, kuriame bus analizuojamos įvairios el. vertinimo priemonės, pateikiant geriausios praktikos pavyzdžius, susijusius su el. vertinimu profesinio rengimo ir mokymo srityje, ir gaires, padedančias mokytojams pereiti nuo siauro uždavinio vertinimo prie autentiškų, holistinių vertinimo metodų. Į jį bus įtraukti šeši vertinimo scenarijai skirtingoms situacijoms klasėje ir darbo vietoje statybų ir paslaugų sektoriuose, naudojant skaitmenines priemones ir autentiškus/holistinius metodus. Masinis atviras internetinis kursas bus atviras dalyviams visose šalyse, taip pat internetinė platforma, skirta remti „eAessessment for Profet" profesijos bendruomenę.
Projekto laikotarpis: 2021.06.30-2023.06.29
Projekto biudžetas: 233 630,00 Eur.
Projekto tikslas – prisidėti prie praktinių įgūdžių įgijimo skatinimo darbo vietoje, didinti profesinio mokymo atitiktį darbo rinkos poreikiams bei jo patrauklumą.
Projekto įgyvendinimo metu bus vykdomas praktinis mokymas darbo vietose šešiose Alytaus regiono įmonėse pagal šias formaliojo mokymo programas: Suvirintojo; Automechaniko; Automobilių elektros įrenginių remontininko, Staliaus; Apdailininko (Statybininko); Konditerio. Mokymo programų pasirinkimą lėmė šių profesijų darbuotojų poreikis darbo rinkoje.
Projekto tikslinė grupė - Alytaus profesinio rengimo centro formaliojo mokymo programų mokiniai (25 asmenys).
Projekto įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2021-12-07 iki 2023-08-07
Projekto įgyvendinimui skirta 123.756,65 Eur (vienas šimtas dvidešimt trys tūkstančiai septyni šimtai penkiasdešimt šeši eurai, 65 ct).
Apie projektą
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija Alytaus profesinio rengimo centrui skyrė finansavimą pagal finansavimo priemonę „Atsinaujinančių energijos išteklių (saulės, vėjo, geoterminės energijos, biokuro ar kitų) panaudojimas visuomeninės ir gyvenamosios (įvairių socialinių grupių asmenims) paskirties pastatuose".
Projekto lėšomis Alytaus profesinio rengimo centro trijuose pastatuose: Putinų g. 40, Alytus, A. Jonyno g. 12A Alytus, A. Sakalausko g. 10 Alytus, bus įdiegtos saulės fotovoltinė elektrinės. Bendra saulės fotovoltinių elektrinių galia - 229,88 kW. Šios įrangos pagalba numatoma pagaminti apie 215 215 MWh elektros energijos per metus.
Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 2021 01 – 2023 01
Projektas finansuojamas Klimato kaitos programos lėšomis.
Projekto „Karjeros specialistų tinklo vystymas“ tikslas – užtikrinti profesinio orientavimo paslaugų teikimą įvairaus amžiaus mokiniams bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir kitose švietimo įstaigose.
Projekto metu numatoma vystyti karjeros specialistų tinklą ir užtikrinti karjeros konsultavimo paslaugų teikimą mokiniams. Projekto metu bus įdarbinti karjeros specialistai, teikiantys profesinio orientavimo paslaugas mokiniams bendrojo ugdymo mokyklose ar kitose švietimo įstaigose. Numatoma, kad 2023 m. pabaigoje švietimo įstaigose dirbs 380 karjeros specialistų. Profesinis orientavimas bus vykdomas teikiant ugdymo karjerai, profesinio informavimo ir profesinio konsultavimo paslaugas.
Projekto trukmė – 2022 m. rugsėjo 13 d. – 2023 m. gruodžio 31 d.
Projekto finansavimo suma – 9 998 172,97 Eur
Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis.
Mūsų svetainė naudoja slapukus (angl. cookies). Šie slapukai naudojami statistikos ir rinkodaros tikslais.
Jei Jūs sutinkate, kad šiems tikslams būtų naudojami slapukai, spauskite „Sutinku“ ir toliau naudokitės svetaine.
Kad veiktų užklausos forma, naudojame sistemą „Google ReCaptcha“, kuri padeda atskirti jus nuo interneto robotų, kurie siunčia brukalus (angl. spam) ir panašaus tipo informaciją.
Taigi, kad šios užklausos forma užtikrintai veiktų, jūs turite pažymėti „Sutinku su našumo slapukais“.
Jūs galite pasirinkti, kuriuos slapukus leidžiate naudoti.
Plačiau apie slapukų ir privatumo politiką.
Funkciniai slapukai (būtini)Šie slapukai yra būtini, kad veiktų svetainė, ir negali būti išjungti. Šie slapukai nesaugo jokių duomenų, pagal kuriuos būtų galima jus asmeniškai atpažinti, ir yra ištrinami išėjus iš svetainės. |
|
Našumo slapukaiŠie slapukai leidžia apskaičiuoti, kaip dažnai lankomasi svetainėje, ir nustatyti duomenų srauto šaltinius – tik turėdami tokią informaciją galėsime patobulinti svetainės veikimą. Jie padeda mums atskirti, kurie puslapiai yra populiariausi, ir matyti, kaip vartotojai naudojasi svetaine. Tam mes naudojamės „Google Analytics“ statistikos sistema. Surinktos informacijos neplatiname. Surinkta informacija yra visiškai anonimiška ir tiesiogiai jūsų neidentifikuoja. |
|
Reklaminiai slapukaiŠie slapukai yra naudojami trečiųjų šalių, kad būtų galima pateikti reklamą, atitinkančią jūsų poreikius. Mes naudojame slapukus, kurie padeda rinkti informaciją apie jūsų veiksmus internete ir leidžia sužinoti, kuo jūs domitės, taigi galime pateikti tik Jus dominančią reklamą. Jeigu nesutinkate, kad jums rodytume reklamą, palikite šį langelį nepažymėtą. |