Naujienos

PROJEKTINIŲ DARBŲ PRISTATYMO RENGINYS

2022 06 23

Įdomus, kupinas iššūkių ir atradimų mokymas (-is) tampa vis labiau aktualus abiems ugdymo procese dalyvaujančioms grupėms: ir mokytojams, ir mokiniams. Projektinis darbas – vienas iš būdų dirbti netradiciškai, kai žinios įgyjamos ne tik pamokų metu, bet ir savarankiškai tiriant, analizuojant bei darant išvadas.

Birželio 21 d. APRC Gimnazijos skyriuje vyko projektinių darbų pristatymo renginys, kuriame dalyvavo gausus būrys šį netradicinį darbo būdą išbandžiusių gimnazistų. Akivaizdu, jog susidomėjimas projektinių darbų rengimu kasmet vis labiau auga: temos tampa įvairesnės, skatinančios ne tik tiriamuosius gebėjimus, bet ir mokinių kūrybiškumą.

Kiek kainuoja šuns draugystė, kaip kerpės padeda nustatyti oro užterštumą, kokie APRC mokinių vardai yra populiariausi, ką reiškia frazeologizmai „pastirusi kaip pūslė“ arba „giltinių atpūtnagis“, kokiame socialiniame tinkle, Twiter ar Facebook, daugiau „narcizų“? – į  šiuos ir daugelį kitų klausimų atsakymus pateikė projektinių darbų autorės Valerija, Laura, Dovilė bei Gabrielė.

Tomas pristatė planuojamą įkurti kelionių agentūrą, pavadinimu „Pakset“, bei bandė įpiršti poilsinę kelionę į Madeiros salą, Jhon gražia lietuvių klaba visus supažindino su „Vortex“ veikimo modeliu ir pademonstravo jo sąsajas su skaičių dvigubinimu. Matas nukėlė į etiologinių ir mitologinių sakmių pasaulį, Kamilė lygino V. Mykolaičio-Putino ir Liudo Vasario temperamento tipus, Gabija ieškojo atsakymų į egzistencinius žmogaus būties klausimus, pasinaudodama V. Mačernio „Metų sonetais“, Džesika atskleidė paslaptį, kaip lengviausia mokytis anglų kalbos ne pamokų metu, Nojus tyrinėjo savo draugų požiūrį į anglų kalbos idiomų (frazeologizmų) mokymąsi, Gytis ir Vytautas nustatė, kad gamtos mokslų kabinetuose puikios sąlygos mokytis (slėgis, apšvietimas ir drėgnumas atitinka higienos normas). Gaila, kad nebuvo nustatytas mokinių pasirengimo dirbti šiuose kabinetuose motyvacijos lygis.

Vertinimo komisijos, įvertinusios 15  projektinių   darbų aprašus bei mokinių pristatymus, visiems projektinių darbų autoriams linki juos tobulinti ir pabandyti „išauginti“ iki brandos darbų 12-oje klasėje bei  skelbia 4 projektinius darbus – nugalėtojus, kurie išsiskiria savo brandumu, aktualumu ir pritaikomumu:

  • Frazeologizmai Žemaitės apsakyme „Marti“ ir mūsų kasdieninėje kalboje (projekto autorė V. Maksimova, P 45 grupės mokinė, vadovė I. Pusevienė)
  • Globalinis atšilimas ir jo priežastys. Oro užterštumas ir jo tyrimas kerpių metodu Alytaus mieste (projekto autorė D. Pileckaitė, P 48* grupės mokinė,  vadovė I. Aurylienė)
  • „Pakset“ travel agency (projekto autorius T. Sušinskas, P 46  grupės mokinys, vadovė R. Tarasevičienė)
  • Kiek kainuoja šuns draugystė? (projekto autorė D. Pileckaitė, P 48* grupės mokinė, vadovė A. Pangonienė)
Apibendrinant nuoseklaus bei produktyvaus darbo rezultatus, norisi palinkėti, kad niekada netrūktų idėjų, laiko ir noro gilintis į nuostabų gamtos, mokslo, technologijų ir žmogaus pasaulį, atrasti bei nustatyti tarpusavio ryšius ir sąsajas, kad galėtume visa tai panaudoti siekdami harmonijos tarp žmogaus ir visuomenės, žmogaus ir gamtos bei žmogaus ir technologijų.