Informacija dėl skaitmeninių pažymėjimų
Plačiau

Naujienos

PROJEKTINIŲ DARBŲ PRISTATYMO RENGINYS

2025 06 16

Įdomus, kupinas iššūkių ir atradimų mokymas (-is) tampa vis labiau aktualus abiems ugdymo procese dalyvaujančioms grupėms: ir mokytojams, ir mokiniams. Projektinis darbas – vienas iš būdų dirbti netradiciškai, kai žinios įgyjamos ne tik pamokų metu, bet ir savarankiškai tiriant, analizuojant bei darant išvadas.

Birželio 11 d. APRC Gimnazijos skyriuje vyko projektinių darbų pristatymo renginys, kuriame dalyvavo gausus būrys šį netradicinį darbo būdą išbandžiusių gimnazistų. Akivaizdu, jog susidomėjimas projektinių darbų rengimu kasmet vis labiau auga: temos tampa vis įvairesnės, skatinančios ne tik tiriamuosius gebėjimus, bet ir mokinių kūrybiškumą.

Šių metų projektiniai darbai, kurių buvo net 16, išsiskyrė temų gausa bei įvairove. Angliškai prakalbusios Milda ir Ineta pristatė savo darbą „The Importance of Learning Vocabulary for Young Learners“, atskleidžiantį mokinių gebėjimą taikyti įvairius tyrimo metodus. Socialinių medijų poveikį APRC mokinių anglų k. mokėjimui aptarė Mija ir Ernesta.  Daug dėmesio skirta tautosakos sričiai. Ar šiandien dar reikalingos lietuvių liaudies pasakos? – tokią problemą savo darbe analizavo Simona. Etiologinių ir mitologinių sakmių pasaulio ypatumus aptarė Ričardas, pateikdamas išsamią šio pasakojamosios tautosakos žanro klasifikaciją. Lietuviškų pavardžių kilmės tyrimą atlikusi Brigita pateikė įdomių faktų apie dažniausiai pasitaikančių pavardžių ištakas. Erikas pristatė ne tik savo, bet ir savo bendraklasių (II gimnazijos klasės mokinių) darbą, kuriame buvo aptarti žymiausi Lietuvos kalbininkai bei jų nuopelnai lietuvių kalbai. Originalumu išsiskyrė Miglės atlikto tyrimo tema: mokinė analizavo geometrinių figūrų simbolius Lietuvos regionų tautiniuose rūbuose. Lyčių nelygybės indeksą aptarė Eva, rašiusi projektinį darbą iš ekonomikos srities. Humoro nestokojantis Dominykas mokė, kaip sutaupyti pinigų tinkamai naudojant buitinę techniką, jo darbas „Buitinės technikos panaudojimo efektyvumas ir išlaidos“ ypač aktualus technologijų pažangos kontekste. Alytaus istoriją tyrinėjusi Kamilė savo darbe „Šalom, Alytau!“ atskleidė įdomių faktų apie žydų tautybės gyventojus, kurie praeityje buvę neatskiriama Alytaus bendruomenės dalis. Paliesta ir sveikos gyvensenos tema: maisto produktų sudėtį ir maistingumą tyrė Gabija ir Alisa. Alytaus PRC I-IV gimnazijos klasių mokinių  fiziniu pajėgumu domėjosi Miglė, sporto įtaką fizinei ir psichologinei žmogaus sveikatai analizavo Milda. Mokyklos kraštovaizdžio, kuris neabejotinai vienas gražiausių mieste, kitimo tyrimą pristatė Simona ir Amandas. Būta ir meninės pakraipos darbų: Liucijus aptarė gyvybės medžio simboliką. Jaunieji inžinieriai Danielius ir Naglis pristatė savo kūrybos produktą - Goldbergo mašiną, galinčią padengti stalą.

Apibendrinant nuoseklaus bei produktyvaus darbo rezultatus, norisi palinkėti, kad niekada netrūktų idėjų, laiko ir noro gilintis į nuostabų gamtos, mokslo, technologijų ir žmogaus pasaulį, atrasti bei nustatyti tarpusavio ryšius ir sąsajas, kad galėtume visa tai panaudoti siekdami harmonijos tarp žmogaus ir visuomenės, žmogaus ir gamtos bei žmogaus ir technologijų.

A. Abromaitienė